Jūs esat šeit: Dārza preces, tehnika Stilīgais zvērs - McCulloch

Stilīgais zvērs - McCulloch

E-pasts Drukāt PDF

Domāju, ka piekritīsiet - pareiza darba rīka izvēle ir puse no veiksmīgi paveikta darba. Dārza labiekārtošanas speciālistiem nākas izmantot arī visai specifiskus instrumentus, tomēr lielākā daļa ir visiem pazīstami - dažāda veida grieznes, lāpstas, grābekļi, trimmeri, zāliena kopšanas aprīkojums un motorzāģi. Par pēdējiem šoreiz arī būs runa. Savā pieredzē dalās Andrejs Vītoliņš no stādaudzētavas DIMZAS.

"Stādu audzētavā jau daudzus gadus uzticīgi kalpo, nu jau pavecāks Husqvarna 395 sērijas zāģis. Šis nu ir no tiem gadījumiem, kad instruments ir tiešām labs, intensīvi ekspluatēts jau daudzus gadus, tas joprojām kalpo lieliski. Tomēr apzaļumošanas darbiem tas ir par smagu, neparocīgu un arī tā milzu jauda, kas slēpjas šai ‘večukā’ reti, kad ir nepieciešama dārza darbos. Ābelē sēžot gribas kādu kompaktāku, ērtāku zāģējamo rīku, ieteicams motorizētu, jo ne visu ar fuksīti var nozāģēt. Jāsaka, ka jauna zāģa iegādi kavēja arī visai plašais veikalu piedāvājums. Ko izvēlēties!? Laikam jau, kāds manas pārdomas bija sadzirdējis, jo visai  negaidīti teju uz divām nedēļām kļuvu par viena šāda darbarīka turētāju. Manos nagos paspēlēties nonāca McCulloch 410 ELITE sērijas motorzāģis.

Varbūt daudzi nezina, bet pagājušā gadsimtā radītais uzņēmums McCulloch, kas ir bijis cieši saistīts ar mežstrādniekiem un vēlāk nodarbojās ar dažādu dārzkopības instrumentu ražošanu, tagad ir kļuvis par daļu no Husqvarna grupas un šobrīd jau grūti teikt, kurš zīmols ir ieguvis vairāk, bet fakts ir tāds, ka zem stilīgajiem McCulloch instrumentu korpusiem, slēpjas Husqvarna ‘iekšas’.

Teikšu kā ir, pirmais pozitīvais iespaids nelika vilties, bet izklāstīšu par visu pēc kārtas. Tiem, kuriem patīk salīdzināt jaudas un izmērus sākšu ar skaitļiem.

McCulloch 410 ELITE motorzāģa galvenie raksturlielumi:

Cilindra tilpums: 40.9 cm³

Izejošā jauda: 1.6 kW

Degvielas tvertnes tilpums: 0.35 lit

Ķēdes solis: .325"

Ieteicamais sliedes garums, min-max:  33-45 cm

Skaņas līmenis: 110 dB

Svars (bez sliedes): 4.7 kg

Atzīšos neesmu ciparu cilvēks, man tie decebeli, jaudas maz interesē, galvenais, lai ir ērti strādāt un varu izdarīt to, ko esmu iecerējis. Tomēr, ja kādu interesē vēl smalkāka specifikācija vai, lai paskatītos visai feinos reklāmas klipus, var apmeklēt McCulloch interneta lapu, kur viss sīki un smalki sarakstīts.

Stilīgs dizains

Specifikācija ir būtiska, bet šoreiz pirmais, kas tiešām "iekrita acīs", izvelkot instrumentu no iepakojuma, bija dizains. Pludenas līnijas, melns ar dzeltenīgi oranžo, varētu teikt pat nedaudz agresīvais izskats, uzreiz liek domāt par jaudu. Starp citu, aizskrienot nedaudz uz priekšu, jāatzīst neprofesionālam zāģim jauda ir pat visai liela. Simtgadīgus kokus īsti negāzīsi, bet standarta dārza darbiem ideāls, bet par to mazliet vēlāk. Korpuss izgatavots no izturīgas plastmasas. Tās izmantošana ir loģiska, jo atvieglo svaru un ir viegli kopjama, kaut gan rada bažas par mehānisko izturību. Rokturi ērti, ergonomiski. Korpusa apakšpusē visai pārdomāti izveidota niša ar stiprinājumu instrumentam, ar kuru nepieciešamības gadījumā var nomainīt sveces, attaisīt korpusu.

Svars

Paņemot McCulloch 410 motorzāģi rokās ir paliels pārsteiguma moments - tas ir viegls. Nevis vienkārši viegls, bet VIEGLS, tikai 4,7 kg! Tiem, kam ar zāģi ir jāstrādā ikdienā, tie šo svara atšķirību augstu novērtēs. Vieglums iegūts, aprīkojot motorzāģi ar jauno "OxyPower" dzinēju, kas salīdzinājumā ar vecajiem ir jaudīgāks, bet vienlaikus ar mazāku degvielas patēriņu un, šis jau patiks zaļi domājošiem - samazina kaitīgo izplūdes gāzu līmeni. Pēdējo gan nekādi nevarēju pārbaudīt, bet degvielas patēriņš tiešām zems. Degvielas bākai lodziņš līmeņa kontrolei bija patīkams sīkums, kas nebija mūsu vecajam zāģim.

Darbība

Palaižas motorzāģis no pusapgrieziena un pārsteidzoši viegli. Tik pēc tam izlasīju, ka tas aprīkots ar tā saucamo "Soft Start" sistēmu, kas kā reiz domāta atvieglotam startam. Ērti. Motors, kad tas iedarbināts ir diezgan kluss, bet, kad ķeries klāt pie zāģēšanas, tad jau nav vairs šaubu, ka tur iekšā slēpjas izsalcis Husqvarna ‘zvērs’, kas gatavs ‘grauzt’ zarus, vienu pēc otra.

McCulloch 410 piemīt straujš paātrinājums, kas ir labi, zāģējot vidējus vai lielākus zarus, bet attiecīgi uz zemākiem apgriezieniem, būs grūtāk strādāt. Jāpiezīmē, ka to gan visticamākais ievēros tikai profesionāļi. Strādājot arī ķēžu eļļas patēriņš bija pārsteidzoši zems.

Apkope. Ķēdes nospriegošana un maiņa

Ķēdes nospriegošana un maiņa ir jāpiemin atsevišķi, jo, lai kā liktos, ka šeit neko jaunu neizgudrosi, tomēr mehānisms  uzlabots tā, lai nospriegošana būtu maksimāli atvieglota, ar tam speciāli paredzētu ķēdes spriegošanas mehānismu, citiem vārdiem nav nepieciešami papildus instrumenti, un tas ir tiešām ērti.

Rezultātā, kad biju iemēģinājis motorzāģi savos darbos, atļāvos arī to patestēt plašāk, pazāģējot gan lielākus, gan mazākus zaros, pastrādājot neērtākos apstākļos, piemēram sēžot kokā, padarot arī darbus, kas ierastāki privātmāju īpašniekiem, sazāģējot kādu stumbru skaldīšanai. Apkopojot visu varu teikt, ka šis ir tiešām labs universāls motorzāģis privātmāju īpašniekiem, vienlaikus arī profesionāļiem, kam jāveic dārza darbi, un ir nepieciešams gana jaudīgs, bet vienlaikus viegls un ērti apkopjams motorzāģis. Iespaidi palika vispozitīvākie, pat neskatoties uz niķi reizēm starp ķēdi un palīgzobiem iesprūst smalkākiem zariņiem, tā ka darbu bija iespējams turpināt tikai tad, kad zāģis tiek izslēgts un zaru daļas ar rokām izņemtas. Nav tas paredzēts darbiem, kuri jādara ar šķērēm. Korpuss varēja būt nopietnāks, lai gan saprotu, ka tad arī svars palielinātos. Īsāk sakot kārdinājums tādu iegādāties ir liels!"

PLUSI:

+ Viegls

+ Kluss

+ Ekonomisks. Degvielas un ķēžu eļļas patēriņš zems

MĪNUSI:

- Plasmasas korpuss vietām pamīksts, viegli to sabuktēt

- Ķēžu eļļas vāciņš neparocīgi izvietots